fredag den 10. maj 2013

Lækre grahamspandekager!

Godmorgen! :-) 
Som jeg skrev i går elsker jeg at have tid til at udnytte mine fridage. Dette indebærer også et lave en lækker morgenmad som jeg normalt ikke har tid til i hverdagene når jeg skal på arbejde.

Derfor får I her opskriften på nogle sundere pandekager som jeg synes smager super godt! 

Ingredienser: 
1 1/2 dl hvedemel
3 dl grahamsmel
1/2 dl havregryn 
2 tsk bagepulver 
2 æg 
5 dl skummetmælk
Ca 1 1/2 spsk olie

Fremgangsmåde: 
Bland hvedemel, grahamsmel, havregryn og bagepulver i en skål. 

Tilsæt mælk og æg under omrøring. 

Steg på en bande som almindelige pandekager.

Super nemt! Denne opskrift giver ca. 5-6 store pandekager.
Pandekagerne smager selvfølgelig lidt anderledes end de dessertpandekager man er vandt til, bla. Fordi der slet ikke er noget sukker i. 
Jeg skar to kiwier op og spiste til, men jeg har også før spist dem med noget flydende honning eller lidt sirup :-)


Enjoy! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar